|
Úplnost a velikost školy
Naše škola se nachází v okrajové části obce Hrdějovice v dosahu městské hromadné dopravy Č. Budějovic. Jsme školou s plně organizovaným 1. stupněm, tedy s 1. - 5. třídou. Můžeme vzdělávat až 125 žáků. Průměrná naplněnost ve třídách se v současné době pohybuje kolem 20 dětí. Žáci školy jsou většinou z Hrdějovic, ale také z okrajových částí Č. Budějovic. Počty žáků jsou vhodné pro individuální integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Vybavení školy
Budova školy prošla několika rekonstrukcemi a v současnosti plně vyhovuje našim potřebám. Každý ročník má samostatnou učebnu. V každé učebně je pamatováno na odpočinkový kout s kobercem. Ve třídách je instalována počítačová síť s tiskárnami a přístupem na internet. Díky projektu EU Peníze školám disponuje škola mobilní počítačovou učebnou. Dětem je k dispozici relaxační místnost s knihovnou a samostatná pracovna pro kroužky.
Školní družina pracuje ve dvou odděleních podle samostatného vzdělávacího programu. Za příznivého počasí lze k výuce využívat venkovní učebnu na školní zahradě. Jsou zřízeny samostatné sklady učebnic a učebních pomůcek, je vyhrazeno místo pro archiv. Škola má moderní výdejnu obědů a kvalitní hygienické zázemí (vše v souladu s normami).
K pohybovým aktivitám žáci využívají venkovní sportovní areál s hřištěm na míčové hry, běžeckou dráhou, doskočištěm, hrazdami, šplhadly, basketbalovým košem, dřevěnými houpačkami a prolézačkami. Pracuje se na výstavbě tělocvičny, která by sloužila nejen k výuce tělesné výchovy, ale i k veřejným vystoupením, výstavám prací žáků a dalším školním akcím. V současné době je výuka tělesné výchovy v zimních měsících řešena organizováním kursů bruslení a plavání a pronájmem tělocvičny v nedalekých Kněžských Dvorech.
O přestávkách tráví žáci čas na chodbách, v odpočinkových koutech, v případě příznivého počasí na školní zahradě. Naše školní zahrada je přetvářena tak, aby byla zahradou přírodní, sloužící jednak k příjemnému odpočinku a jednak i k poučení a výuce (viz Projekty). Děti zde budou pozorovat jednotlivé ekosystémy tak, jak je probírají v hodinách prvouky a přírodovědy. O přestávkách je dětem umožněno kromě školního mléka zakoupit si také multivitamínové nápoje nebo zdravou svačinku (müsli tyčinky).
Vyučující mají pro své potřeby sborovnu vybavenou PC s volným přístupem na internet, používají kopírku i tiskárnu a mají k dispozici učitelskou knihovnu, kam je pravidelně doplňován materiál pro práci učitelů získaný buď na vzdělávacích akcích, nebo vytipovaný samotnými pedagogy. Pomůcky jsou vedením školy doplňovány v závislosti na množství finančních prostředků a potřebách pedagogů. K dispozici jsou interaktivní tabule, v každé třídě přehrávač MC a CD, dále klávesové nástroje pro výuku Hv, dostatek názorných obrazů, map, manipulačních pomůcek, tělovýchovných pomůcek. Ve výuce je využíváno i rehabilitačních míčů, především ke zklidnění hyperaktivních žáků. Množství názorných pomůcek si zhotovují i sami učitelé. Ty se pak stávají součástí vkusné výzdoby učeben.
Pozornost je věnována integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování. Jsou pro ně vypracovány třídními učiteli individuální vzdělávací plány a mohou navštěvovat speciální kroužek na odstraňování těchto poruch vedený zkušenou a proškolenou paní učitelkou.
|